image

Horní menu

Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
14
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
15
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
16
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
17
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
18
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
Rekonstrukce vodovodního řádu
19
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
20
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
Prázdninový naučný kemp Prudká u Tišnova
Změna termínu předání velkoobjemového odpadu
21
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
22
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
23
Výběrové řízení - Ředitel/ka Euroregionu Praděd
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
24
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
25
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
26
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
27
GULÁŠ CUP 2024
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
28
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
29
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
30
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
31
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
1
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
2
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
3
Hudební festival Pod křídly kohouta 3. srpna 2024
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024
4
Otevření zámeckého parku pro veřejnost v roce 2024

Doučování žáků



Děti mohou využít při školní přípravě i služby doučování.

Poskytovatel služby

  • Eurotopia.CZ, o.p.s.

Adresa

  • Zacpalova 27, 746 01 Opava

Kontakt

Jaroslav Večerka

Telefon: +420 605 257 361

E-mail: jarda.vecerka@eurotopia.cz

Webové stránky: opava.eurotopia.cz

Lektor pro doučování

Mgr. Taťána Karásková

Nestátní nezisková organizace EUROTOPIA.CZ, o.p.s. zahájila od 3. ledna 2016 v obci Jindřichov projekt "Spolu to jde lépe", který byl podpořen fondem pro NNO - grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů.

Hlavním záměrem projektu je podpora školní úspěšnosti dětí, kterým rodiče sami nemohou poskytnout pomoc při vzdělávání. Snahou projektu je poskytovat službu nikoli pouze jako "doučování", ale jako komplexnější službu, která zahrnuje několik oblastí - především přípravu dětí do školy, ale také změnu postoje ke vzdělávání a ke škole jako k instituci. Důležitou součástí je zvýšení motivace žáků ke studiu, spolupráce s rodinou, diagnostika strategie učení žáka.

Záměrem je také zvyšování kompetence rodičů při přípravě dětí na školu, podpora rodin v jejich přirozeném prostředí a realizace návazných aktivit, které přispívají k získání sebedůvěry a uznání ve společnosti.

Po úvodním jednání starosty obce Jindřichov pana Vlastimila Adámka a pověřeného pracovníka EUROTOPIE.CZ, o.p.s. pana Jaroslava Večerky byla obcí bezplatně zapůjčena pro realizaci služby místnost, kterou EUROTOPIA.CZ, o.p.s. následně vybavila nábytkem a potřebami. Poté proběhla setkání s rodiči školou vybraných žáků, s nimiž byly uzavřeny Dohody o poskytnutí služby (doučování).

Počáteční zájem o tuto bezplatnou službu byl vcelku velký. Vlastní doučování započalo 11. ledna 2016 s devíti žáky z 6. - 8. třídy. Lektorka doučování Mgr. Taťána Karásková doučuje žáky v odpoledním čase tak, aby mohli docházet v souladu se školním rozvrhem hodin občerstveni, odpočati a vlastní průběh vede v přátelském mimoškolním duchu. Pozitivní přístup k této službě projevila Základní škola v Jindřichově zapůjčením učebnic do doučovaných předmětů. Velkým kladem se prozatím jeví pravidelná docházka dětí, což svědčí o zodpovědném přístupu rodičů obce Jindřichov k této službě.

Vlastní doučování je založeno na individuálních schopnostech jednotlivých účastníků, což je základem pedagogického přístupu lektorky. Ne vždy přijdou děti naladěny na "odpolední výuku" a v tom případě jsou doučovací nároky sníženy a převážná část hodiny je usměrněna dle momentální nálady dítěte na zájmový dialog. Prvořadý je tedy postupný nenásilný styl doučování s cílem pochopení učiva a navazujícího, byť i malého zlepšení prospěchu. 

A jak se vyjadřují samotní žáci o přínosu a vedení služby Doučování? Většina z nich říká: "Doučování mě baví a je pro mě přínosné, protože mi dopomohlo ke zlepšení prospěchu z doučovaných předmětů ...".